DEPARTAMENT D'EXPRESSIÓ ies web
 

INICI

ETAPES EDUCATIVES

ESO
PRIMER CICLE

SEGON CICLE

treballs realitzats pels alumnes

 
BATXILLERAT
PRIMER CURS
SEGON CURS

WebQuest I

WebQuest II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 part color wheel SEGON CICLE D'ESO

En el segon cicle d'ESO s'imparteixen dos crèdits, ambdós a 4t d'ESO.


12 part color wheel FETS, CONCEPTES I SISTEMES CONCEPTUALS

1. Percepció visual.
1.2 Organització del camp visual. Dinàmica percentual.
1.3 Organització del marc graficoplàstic: tendències perceptives.
2. Llenguatge visual i plàstic.
2.1 Elements visuals. Tipologies de la forma. La mesura. Característiques
expressives i simbòliques del color. La textura.
2.2 Elements conceptuals. El punt. Valor configurador de la línia. El pla. Espai i
volum.
2.3 Elements de relació. Igualtat, semblança. Proporció i escala. El ritme.
2.4 La composició: bidimensional, tridimensional i en el temps.
2.5 El significant. Valors estructurals: lleis compositives. La composició modular.
2.6 Comunicació visual i artística. Tipologia d'obres de les arts visuals.
2.7 El significat: valors expressius, temàtica i simbolisme.
2.8 Llenguatge tècnic. Els sistemes de representació: dièdric, axonomètric i
cònic.
2.9 Sintaxi dels llenguatges visuals específics.
3. Expressió graficoplàstica.
3.1 Obres de creació. Expressivitat i creativitat.
3.2 La imatge i el fet artístic. L'art contemporani i l'art català.
3.3 El disseny: síntesi de valors funcionals i estètics.
3.4 Principals tècniques de producció d'imatges bidimensional, tridimensional i
en el temps. Els materials: suports, pigments, aglutinants i dissolvents.


 

12 part color wheel OBJECTIUS TERMINALS

1. Expressar-se amb originalitat, imaginació i fantasia, mitjançant imatges fixes o
mòbils, esforçant-se per superar creativament les pròpies realitzacions plàstiques.
2. Prendre progressivament consciència de la importància, el protagonisme, l'eficàcia i les qualitats estètiques dels missatges visuals als mitjans de comunicació i a l'entorn cultural.
3. Aplicar, amb progressiu domini i acabats suficients, tècniques de creació d'imatges tradicionals o tecnològiques, especialment aquelles que estan més relacionades amb la pròpia capacitat expressiva o són més adequades a una determinada proposta.
4. Comprometre's de manera activa i responsable en projectes i empreses que es duguin a terme individualment o en grup.
5. Analitzar formes i imatges, o conjunts d'unes i altres, i identificar-hi trets visuals i estructurals.
6. Descriure i representar amb correcció formes i espais aplicant les bases de la perspectiva cònica i la capacitat configurativa de la línia i del clarobscur.
7. Aplicar formes geomètriques poligonals i corbes en la definició i representació de formes.
8. Comprendre i representar correctament formes i espais simples amb els diferents sistemes de representació tècnica.
9. Interpretar escales i convencions en representacions gràfiques, i aplicar-les en la seva realització.
10. Realitzar composicions bidimensionals i tridimensionals de formes.
11. Experimentar les possibilitats de diferents modulacions bàsiques bidimensionals i tridimensionals.
12. Emprar adequadament el lèxic bàsic de l'àrea pel que fa al llenguatge, les tècniques i els moviments artístics.
13. Expressar-se amb originalitat, imaginació i fantasia, mitjançant imatges fixes o mòbils, esforçant-se per superar creativament les pròpies realitzacions plàstiques.
14. Comprometre's de manera activa i responsable en projectes i empreses que es duguin a terme individualment o en grup.
15. Transferir al llenguatge visual i plàstic missatges emesos en altres llenguatges (oral, escrit, musical, gestual) aconseguint definir una situació equivalent o paral·lela.


 

12 part color wheelWEBS D'INTERÉS
 
pedrera